Haber

Şok iddia; “Uçak bir kaç gün önce arızalanmıştı” !

Ömer Üründül’den şok iddia; “Tekirdağ uçağı bir kaç gün önce arızalanmıştı” !

Tekirdağ uçağının 5 ay içinde iki kez hangara çekildiği ortaya çıktı.

Uçak ilk kez flap arızası yüzünden 28 Ekim 2008’de hangara çekildi ve flap değiştirildi. İkinci arıza ise 23 Şubat 2009’da Madrid seferinde oldu. Olaydan 6 gün sonra Tekirdağ uçağı Amsterdam’da kaza yaptı…

Amsterdam’ın Schippol Havalimanı’na inişi sırasında çakılan THY’nin “Tekirdağ” isimli Boeing 737-800 tipi yolcu uçağının 5 ay içinde 2 kez arızalandığı ve hangara çekildiği ortaya çıktı. Olay, spor yazarı Ömer Üründül’ün açıklamalarıyla ortaya çıktı. Üründül, Tekirdağ uçağının 23 Şubat 2009 tarihinde Madrid seferi sırasında arızalandığını söyledi ve “Pazartesi günü Madrid’e gitmek için o uçağa ben de bindim. Ancak daha sonra uçak arızalandı ve kalkamadı. Daha sonra ise bakım için hangara çekildi” dedi.

Bir değil, iki arıza

İlgili Makaleler

Üründül’ün bu iddiasından sonra, THY’den bir açıklama geldi. Açıklama Üründül’ü doğrularken tek arızanın 23 Şubat’ta gerçekleşmediğini 28 Ekim 2008’de de başka bir arıza daha olduğu anlaşıldı. Tekirdağ uçağının 2002 yılı modeli olup, en son C bakımı 22 Ekim 2008 tarihinde, A bakımı ise 19 Şubat’ta yapıldığı söylenen açıklamad şöyle denildi: “Bakımdan sonra uçak 52 saat uçuş yaptı. 23 Şubat tarihinde Madrid seferi öncesi yaşanan olay uçağın pilotu ’Master Caution Light (Ana ikaz lambası)’ arızası bildirince uçak seferden alınmış ve aynı gün arızanın kaynağı olan parça değiştirilerek uçak sefere verildi. Bu değişimden sonra uçak 8 iniş-kalkış yaptı ve herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Haberlerde yer alan flaplarla ilgili konu 28 Ekim 2008 tarihinde Tekirdağ uçağının ’sol krueger flap’ın topraklama cihazının (Bonding Jumper) değiştirilmesidir.”

‘20-25 dakika uçakta bekledik’

Ömer Üründül Kanal 24’te başından geçen olayı şöyle anlattı: “Pazartesi yani ayın 23’ünde Madrid’e gidiyordum. Uçağa bindikten sonra uçak kalkmak üzere hareket etti ancak kalkış pisti yerine yolda döndü ve hangara geldi. Kaptan bir açıklama yaptı ve ”Teknik bir problemimiz olduğu için hangara geldik. Teknisyenler geldikten sonra tekrar bilgi vereceğiz“ dedi. 20-25 dakika kadar uçakta bekledik. Teknisyenler geldikten sonra pilot ikinci anonsu yaptı ve ”Arıza giderilemedi onun için uçak değiştireceğiz” dedi. Bu açıklamadan sonra uçaktan indik, otobüsle terminale gittik. İki saat rötarla bir başka uçakla kalktık. İndiğimiz uçak yani arıza yapan uçak Tekirdağ uçağıydı. Bende bakmıştım ismine. Uçak arıza yapınca biz de başka uçağa bindik. Arızayla ilgili hiçbir şey açıklanmadı. Sadece arıza giderilemediği için uçak değişikliği yapılacak dendi. 20 dakika bekledik hangarda.”

Yıldırım: THY’nin başarısı gölgelenmeye çalışılıyor

UlaŞtIrma Bakanı Binali Yıldırım, dün bakanlıktan ayrılırken THY’nin Hollanda’da kaza yapan uçağıyla ilgili açıklama yaptı. “Başbakan ile beraber Hollanda’ya gitmeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna Yıldırım, şu yanıtı verdi: “Böyle bir şeye ihtiyaç yok. Hollanda Bakanı beni aradı, kazayla ilgili bilgileri verdi. Her aşamada bizi bilgilendirdi ve hatta Türk Sivil Havacılık ve THY’nın performansı, havacılıktaki başarısı ve emniyetiyle ilgili de güzel ifadeleri de kamuoyu ile paylaştı.”

Basında uçağın düşüş nedenine ilişkin yer alan iddiaların ve ilk açıklamanın can kaybı olmadığı şeklinde yapılmasının hatırlatılması üzerine Yıldırım, yapılan tüm açıklamaların bilgisi dahilinde ve Hollanda makamlarınca teyit edilen açıklamalar olduğunu ifade etti. Ve şöyle devam etti: “Biz onlardan aldığımız bilgilere itibar etmek mecburiyetindeyiz. Sokakta konuşulan dedikodular, çeşitli haber kaynaklarından teyit edilmemiş söylemlere itibar edersek hem kazazedelere hem de yakınlarına büyük haksızlık etmiş oluruz. Açıklamalarımızda hiçbir çelişki yok. Bizim söylediklerimiz çok açık. ’Şu an için her hangi bir can kaybı yok.’ Bu ne demektir? Olabilir, yaralılar var, ağır yaralılar var. Zaman ilerledi ve yaralılardan vefat edenler oldu, bunlar teyit edildi. THY ve Türk sivil havacılığının son yıllarda ortaya koyduğu büyük başarıyı gölgelemeye çalışan ve bu amaca yönelik de dış basında kısmen de içeride bu itibarı soru işaretleri oluşturacak gayretleri de gördük ve bunu esefle karşıladık. Dış muhataplarımıza bu tür yayınların derhal durdurulması yönünde gerekli diplomatik girişimleri yaptık.”

Kotil: Tesellimiz can kaybının az olması

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, Türk Hava Yolları’nin internet sitesinde yer alan mesajında, İstanbul-Amsterdam seferini yapan THY uçağının geçirdiği kaza nedeniyle üzüntülerinin büyük olduğunu söyledi. Kazanın ardından yaralıların tahliyesi ve hastanelere sevki için THY’nin tüm kaynaklarını seferber ettiğini belirten Kotil, kriz masası oluşturulduğunu ve gerekli tüm tedbirlerin alındığını bildirdi. Kazanın nedeninin de araştırıldığını kaydeden Kotil şunları söyledi: “THY ekipleri gerek Türk sivil havacılık makamları, gerekse Hollanda makamlarıyla işbirliği içinde çalışmalarını yürütüyor. THY’nin uçuş programı da planlandığı şekilde devam ediyor. Tek tesellimiz can kaybının az olmasıdır. Kazada yaşamlarını yitiren yolcu ve mürettebatımıza Allah’tan rahmet, aile ve yakınlarına baş sağlığı, yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz.”

Görünmeyen düşman: Vortex

UluslararasI Hava Taşımacılığı Birliği’ne göre, uçak kazalarının yüzde 61’i inişlerde, yüzde 30’u ise kalkışlarda gerçekleşiyor. Pilotların ve kontrol kulelerinin iniş sırasında en çok dikkat etmesi gereken husus ise uçakların iniş aralarındaki mesafeyi ayarlayabilmek. İniş sırasında bir önce inen uçağın büyük bir uçak olması durumunda arkadan iniş yapan uçağın bu büyük uçağın yarattığı hava akımına kapılarak düşme olasılığı oluşuyor.. Bu nedenle büyük uçaklar indiğinde arkasındaki uçağın hava akımı kesilene kadar bir süre havada bekletilmesi gerekiyor. Tekirdağ uçağının hemen öncesinde iniş yapan KLM Havayolları’na ait Boeing 777’nin yarattığı hava akımının kazaya neden olmuş olabileceği iddiası bu nedenle ciddiye alınıyor. Bu şekilde ortaya çıkan hava akımına “Vortex Tirbülansı” adı veriliyor. Kazadan sağ kurtulan yolcuların, “İnişten hemen önce çok ani bir tirbülans yaşadık” ifadesi de bu iddiayı güçlendiriyor.

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu