Hoffenheim Projesi ve Tepkiler
Hoffenheim Projesi Almanya’da bazı kesimlerce tepki ile karşılandı. Özellikle bazı medya organları, rakip takım yöneticileri ve taraftarları Hopp’u taraftar kültürü ve seyircisi olmayan bir köy kulübüne bunca para yatırmasının saçma olduğunu belirttiler.
Sağlanacak başarıların ise sadece ve sadece para ile elde edilebilecek geçici başarılar olduğunu iddia eden sözler sarf ettiler ve Hopp’a atıfta bulunarak kulübe “Hoppenheim” şeklinde ironik bir adla da eleştiri getirdiler. Bir kısım ise Hopp’u Almanya’nın Abramowich’i olarak adlandırdı.
Göreve gelen ekibin işe başlamasıyla birlikte Hoffenheim’ın önlenemez yükselişi de başladı. 2006-2007 sezonunda Regional Liga Güney grubunda 2. olan Hoffenheim 2. Bundesliga’ya yükseldi.
Hoffenheim Projesi yükseliş dönemi
Bu yükselişin ardından Hopp stratejik bir karar vererek yolu fazla uzatmamak adına takıma daha çok para yatırmaya başladı. Rangnick’in seçtiği futbolcular Carlos Eduardo, İbertsberger, Obasi, İbiseviç, Ba, gibi futbolcular transfer edildi.
Obasi ve Ba ligde 10’ar gol attılar. Ancak kulüp yönetimi futbolcuları baskı altına almak istemiyor ve onlara zaman vererek Bundesliga’ya 2010 yılına kadar çıkmayı amaçlıyorlardı.
Ancak sezonun ikinci yarısında alınmaya başlanan seri galibiyetler Hoffenheim’ı bir anda ligden çıkma potasındaki takımlardan biri yaptı.
Diğer yandan da takım Almanya Federasyon Kupası’nda çeyrek finale kaldı.(Ancak daha sonra finalist olan Dortmund’a elendiler). Ligde son bölümde bazı form düşüklükleri yaşansa da Hoffenheim Mönchengladbach’ın ardından ikinci olmayı başardı ve Bundesliga’ya yükseldi.
Hoffenheim Bundesliga macerası
Bundesliga 2008–2009 sezonu başında önemli transfer olarak sadece Stuttgartlı Andreas Beck’i kadrosuna katan Hoffenheim 2. ligdeki kadrosu ile ilk yarı boyunca mücadelesini sürdürdü.
Rangnick’in 4-3-3 sitemi ile rakiplerini hızlı hücum ve iyi savunma ile zorlayan Hoffenheim’da golcüler İbiseviç, Obasi ve Demba Ba tam anlamı ile gol makinesi gibi çalıştılar ve toplam 31 gol attılar. Sağlam savunması ile de ligin en az gol yiyen takımlarından biri oldular ve en iyi averaja sahip konuma geldiler.
Hoffenheim’ın Hoffenheim Projesi olarak başlattığı süreç Bundesliga’daki bu başarısı Almanya sınırlarını aştı ve tüm dünyada duyuldu. Öyle ki Münih’te oynanan Bayern Münih-Hoffenheim karşılaşması tam 164 ülkede canlı yayınlandı.
Taraftar kültürü ve seyircisi olmayan kulüp olarak küçümsenen Hoffenheim özellikle 2 milyondan fazla nüfusa sahip bir yerleşim bölgesinin içinde bir köy olarak büyük ilgi çekti ve ilk yarı boyunca yaklaşık 27 bin seyirci ortalaması ile maçlarını, hem de başka bir şehirde, oynadı.
Hoffenheim Sinsheim’a bağlı, nüfusu artık tüm dünyaca bilinen bir sayıda, 3300 olan, bir köy. Bundesliga standartlarında bir stadyumu olmayan Hoffenheim kulübü ilk yarı maçlarını komşu şehirlerden biri olan Mannheim’da 27 bin kapasiteli Carl Benz Stadyumu’nda oynadı.
Alman Kulüpler Birliği’nin ön gördüğü standartların tamamına haiz olmayan bu stadyuma 400.000 euro değerinde bir dev ekran yerleştirilirken 600.000 euroluk da iyileştirme çalışması yapıldı.
Basın tribünü genişletildi, güvenlik standartları yükseltildi. Ancak Mannheim belediyesine ait stadyumun bu masrafları bir sponsorluk anlaşması çerçevesinde Daimler AG firması tarafından karşılandı.
Sahasındaki maçlarına toplam 236.200 seyirci çeken Hoffenheim 26.244 ortalama ile ilk yarıyı tamamladı. Deplasmanda rakipleri ile oynadığı karşılaşmalarda da büyük ilgi gören Hoffenheim’ı rakip sahalarda 321.152 kişi tam 40.144 ortalama ile izledi.
Dietmar Hopp Stadı kulübe hediye etti.
Hoffenheim tarihi boyunca maçlarını çeşitli sahalarda oynadı. Dietmar Hopp 1999 yılında kulübün 100. kuruluş yıl dönümü şerefine yaptırdığı Dietmar Hopp Stadı’nı kulübe hediye etti.
Kapasitesi ilk yıllarda 5000 olan stadyum, takımın 2. Bundesliga’ya yükselmesinin ardından 6.350 kişilik kapasiteye yükseltildi.
Geçen yıl Bundesliga’ya yükselişin ardından hemen Hoffenheim’ın bağlı olduğu Sinsheim kentinde A6 otoyolunun kenarında 30.000 kapasiteli Rhein-Neckar Arena Stadı’nın inşaatına yine Hopp’un finansman desteği ile başlandı. Eski stadyum ise kulübün diğer takımlarına tahsis edildi. Yeni stadyum ocak 2009’da hizmete girmiş olacak.
Bundesliga ve Sponsorluklar
Takımın Bundesliga’ya yükselmesi ile birlikte kulüp yeni sponsorluk anlaşmalarına imza attı. Forma sponsoru olarak başta Bild gazetesi olmak üzere bir çok yayın organının sahibi olan Axel Springer AG’ye ait televizyon dergisi TV Digital ile anlaşan Hoffenheim kulübü bu anlaşmadan 2010 yılına kadar yıllık 2.5 milyon euro ve başarı primleri elde edecek.
Forma sponsoru olarak da Puma ile anlaşan kulüp piramit sistemi ile bir çok sponsorla anlaştı. Her sponsorun piramitteki konumuna göre hakları bulunmakta. Kulübün en büyük sponsorlarından biri de Hopp’un eski şirketi SAP.
Elde edilen bu başarıların ardından Hoffenheim kulübünün anlaşmaların yenilenme tarihleri geldiğinde çok daha büyük rakamlara yeni anlaşmalar yapması bekleniyor.
Hoffenheim Kulübünün Yapısı
Kulübün 1752 üyesi mevcut. Kulüp futbolun yanı sıra atletizm ve jimnastik branşlarında da faaliyet gösteriyor. Futbol şubesi, 2005 yılında kurulan kulübe ait futbol şirketine devredildi ve Hoffenheim Projesi böylece başlamış oldu. Kulüp yönetimi şu isimlerden oluşuyor.
Başkan: Peter Hofmann
Menajer: Jan Schindelmeiser
İdari direktör: Jochen Alexander Rotthaus
Sportif direktör ve alt yapı koordinatörü: Bernhard Peters
Teknik direktör: Ralf Rangnick
Mental direktör: Hans-Dieter Hermann
Ve Başarının Mimarları;
2 Yorum